In de tweede aflevering over hoe je met positief denken en constructieve berichtgeving je bedrijf sterker maakt, duiken we dieper in het revalidatietraject van Frans Weltjens. We zien de vastberadenheid en optimisme die hij had om zo snel mogelijk weer fulltime aan de slag te gaan bij Mathieu Gijbels. Frans vertelt er tijdens de Mathieu Gijbels Masterclass alles over tijdens een panelgesprek met Herman Verwimp, Marketing en HR-directeur bij Mathieu Gijbels.
4 maanden na het ongeval kon Frans weer aan het werk, dat deed hij toen zo'n 2 werkdagen per week. Frans kwam stilaan weer in zijn oude routine en na enkele maanden kon hij weer fulltime aan de slag. Dit was niet de verwachting in het begin van het ongeval, maar Frans had niet de intentie om thuis te blijven. Hij is een persoon die niet graag stilzit. De eerste werkdagen waren bijzonder zware dagen voor Frans. Alles moest plots met één hand gebeuren, zoals bijvoorbeeld het stuur van zijn vrachtwagen in evenwicht houden. Gelukkig werden er aanpassingen gedaan aan zijn vrachtwagen zodat Frans zijn taken met één hand kon uitvoeren.
Frans heeft vele collega’s geïnspireerd door zijn vastberadenheid en positiviteit. Alle collega’s kwamen samen en boden hulp aan Frans. Maar dat is niet alles, want het verhaal van Frans heeft niet alleen zijn collega’s geïnspireerd, het heeft ook de aandacht van de media getrokken. Als werkgever konden we bij Mathieu Gijbels dan ook niet anders dan Frans zijn verhaal delen op social media met de boodschap “we zoeken 5.000 hartjes voor positiviteit”. Maar we hebben veel meer gekregen dan dat. Het stopte niet bij de media, want Frans deelt nu ieder jaar zijn verhaal zelfs met ergotherapie studenten aan een hogeschool in Gent, waar zijn oplossingsgerichtheid en vastberadenheid de studenten iedere keer weer inspireert. Zijn optimistische uitstraling roept een golf van positiviteit bij anderen op. Dit maakt de wereld een betere plek.
"Er zijn altijd mensen die het erger hebben als jij. Ik geloof sterk dat er altijd oplossingen te vinden zijn als je bereid bent ernaar te zoeken."
Frans Weltjens
Voordenker & vrachtwagenchaffeur bij Mathieu Gijbels
Wil jij voor zijn in jouw business?
Abonneer je gratis en geniet van een tal van voordelen.
Een digitale hotspot waar elke ondernemer terecht kan om zich te laten inspireren en om bij te leren van Voordenkers. Voordenkers bieden hier een antwoord op de vraag: welke impact hebben verandering en groei op mijn onderneming? Hoe kan ik mezelf als ondernemer en mijn team het best voorbereiden, welke signalen zijn cruciaal om zo efficiënt en zo succesvol mogelijk te ondernemen?
Meer weten over De Voordenkers: www.gijbels.be
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en informatie om voor te zijn en te blijven in je business.