Een bezoek aan een van de grootste Nederlandse kranten bracht Ulrik Haagerup, CEO The Constructive Institute in Denemarken, tot een diepgaande reflectie over de selectie van nieuws en de dominante cultuur in de media-industrie. In de zesde aflevering over hoe je met positief denken en constructieve berichtgeving je bedrijf sterker maakt, deelt Ulrik tijdens de Mathieu Gijbels Masterclass zijn zorgen over de overmatige focus op negativiteit en sensatie en het gebrek aan aandacht voor positieve verhalen en prestaties.
"Het is niet dat de media dommer is dan de rest van ons. Het is gewoon de cultuur van nieuws en de focus die we hebben. Het is niet dat we dit per se zo willen, maar we zijn het zo gewoon en hebben de tijd ook niet om na te denken wat we eraan kunnen doen."
Ulrik Haagerup
CEO Constructive Institute
Een digitale hotspot waar elke ondernemer terecht kan om zich te laten inspireren en om bij te leren van Voordenkers. Voordenkers bieden hier een antwoord op de vraag: welke impact hebben verandering en groei op mijn onderneming? Hoe kan ik mezelf als ondernemer en mijn team het best voorbereiden, welke signalen zijn cruciaal om zo efficiënt en zo succesvol mogelijk te ondernemen?
Meer weten over De Voordenkers: www.gijbels.be
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en informatie om voor te zijn en te blijven in je business.