De kracht van perceptie

Hoe journalistiek onze wereld vormgeeft

Eén van de belangrijkste boodschappen die Ulrik Haagerup, CEO The Constructive Institute in Denemarken, met ons deelt tijdens de Mathieu Gijbels Masterclass is dat we in een wereld leven waar onze beslissingen vaak worden beïnvloed door percepties in plaats van harde feiten. In aflevering vijf over hoe je met positief denken en constructieve berichtgeving je bedrijf sterker maakt, vertelt Ulrik Haagerup hoe deze percepties onze wereld vormgeven en waarom we niet alleen problemen, maar ook oplossingen moeten benadrukken.

"Ik zeg niet dat we problemen moeten negeren. Ik praat ook niet over positieve journalistiek, maar over constructieve journalistiek. Je kunt niet constructief zijn tenzij er een goed gedocumenteerd probleem is om constructief over te zijn."

Ulrik Haagerup
CEO Constructive Institute

Ontdek hoe marketing, journalistiek en politiek draaien om het beïnvloeden van percepties.

Laat hier je gegevens achter en ontvang de vijfde aflevering in je mailbox!