In het zevende dossier van Voordenken.be blikken we terug naar de Mathieu Gijbels Masterclass 2024 met als onderwerp ‘Hoe AI jouw business versterkt, vandaag én morgen’. Daarin deelden vier experts, Dado Van Peteghem, Steven Latré, Geoffrey Ceunen en Jesse Claes hun visie op de toekomst van ‘Artificial Intelligence’ (AI). Ze laten zien hoe AI onze wereld nu en in de toekomst verandert en welke kansen dat biedt voor jouw bedrijf.
In het eerste deel van de keynote van Dado van Peteghem, mede-oprichter bij Imagin3 en auteur van meerdere boeken over digitale innovatie, neemt hij ons mee in de razendsnelle evolutie van technologie en de groeiende rol van AI. Als pionier in digitale transformatie beschrijft hij hoe AI en technologie niet alleen ons dagelijks leven, maar ook de wereld om ons heen drastisch veranderen. Hoe ziet hij de toekomst van AI en de impact op ons werk en onze samenleving? Je leest het in deze blog.
Dado legt de manier waarop hij naar de toekomst van AI kijkt uit aan de hand van 3 kernaspecten: het gedrag van nieuwe generaties, de technologische vooruitgang en de investeringen van grote bedrijven. Als we kijken naar de jongeren van nu, zoals Generatie Z en Generatie Alpha, zien we dat ze steeds meer tijd en geld besteden aan virtuele items zoals skins in games. Deze verschuiving naar digitale consumptie weerspiegelt hoe snel AI en technologie deel uitmaken van ons dagelijks leven.
Als we kijken naar de technologische vooruitgang, zien we dat AI-systemen steeds sneller en efficiënter worden. Dat komt onder andere door de krachtige processors van bedrijven zoals Nvidia. Grote bedrijven wereldwijd investeren samen miljarden in de verdere ontwikkeling van AI. Daarom is Dado ervan overtuigd dat de invloed en aanwezigheid van AI in ons leven de komende jaren alleen maar verder zal groeien.
AI is een technologie die net als het internet en sociale media diep verweven zal raken in ons dagelijks leven, stelt Dado. Voor toekomstige generaties zal AI een natuurlijke rol spelen in hun interactie met de wereld en zo een blijvende impact hebben op hoe ze communiceren, leren en zich verder ontwikkelen.
56% van Gen Z vindt het belangrijker hoe hun videogame-avatar eruit ziet dan hoe ze er ’s morgens uitzien als ze naar school vertrekken.
Dado Van Peteghem
Mede-oprichter bij Imagin3 en auteur van meerdere boeken over digitale innovatie
Wil jij voor zijn in jouw business?
Abonneer je gratis en geniet van een tal van voordelen.
Een digitale hotspot waar elke ondernemer terecht kan om zich te laten inspireren en om bij te leren van Voordenkers. Voordenkers bieden hier een antwoord op de vraag: welke impact hebben verandering en groei op mijn onderneming? Hoe kan ik mezelf als ondernemer en mijn team het best voorbereiden, welke signalen zijn cruciaal om zo efficiënt en zo succesvol mogelijk te ondernemen?
Meer weten over De Voordenkers: www.gijbels.be
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en informatie om voor te zijn en te blijven in je business.