Je bent een ambitieuze ondernemer en je luistert sterk naar je buikgevoel. Je ziet opportuniteiten waar je het liefst nu op in gaat. Maar is dat wel altijd een goed idee? In deze tweede aflevering over de impact van het financiële luik op je onderneming zijn Hendrik Swennen en Dominique Roux het eens: de CFO van een onderneming moet mee naar die kansen kijken en een goed onderbouwd kader scheppen waarmee het management beslissingen kan nemen over zakelijke opportuniteiten. Hoe dat gebeurt? Lees snel verder!
Er is een hoop data en informatie voorhanden, maar hoe trek je daar de juiste conclusies in om het bedrijf vooruit te helpen? Hier is de CFO de sleutelfiguur. Deze persoon bekijkt vanuit de strategieontwikkeling naar wat de kritische succesfactoren zijn om die strategie te bewerkstelligen. Vanuit daar kan je een niveau lager naar de kenmerken kijken om die succesfactoren te realiseren. Als je dat doet wordt data informatie.
Met de coronacrisis zijn de omstandigheden sterk veranderd. Er wordt nu naar de CFO gekeken om kort op de bal te spelen, snel info te analyseren en beslissingen te durven nemen.
Hendrik Swennen
CFO Gijbels Group
Wil jij voor zijn in jouw business?
Abonneer je gratis en geniet van een tal van voordelen.
Een digitale hotspot waar elke ondernemer terecht kan om zich te laten inspireren en om bij te leren van Voordenkers. Voordenkers bieden hier een antwoord op de vraag: welke impact hebben verandering en groei op mijn onderneming? Hoe kan ik mezelf als ondernemer en mijn team het best voorbereiden, welke signalen zijn cruciaal om zo efficiënt en zo succesvol mogelijk te ondernemen?
Meer weten over De Voordenkers: www.gijbels.be
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en informatie om voor te zijn en te blijven in je business.