Waarom je buikgevoel volgen niet altijd een financieel goed idee is

CFO 

Grijp je die opportuniteit of niet?

Je bent een ambitieuze ondernemer en je luistert sterk naar je buikgevoel. Je ziet opportuniteiten waar je het liefst nu op in gaat. Maar is dat wel altijd een goed idee? In deze tweede aflevering over de impact van het financiële luik op je onderneming zijn Hendrik Swennen en Dominique Roux het eens: de CFO van een onderneming moet mee naar die kansen kijken en een goed onderbouwd kader scheppen waarmee het management beslissingen kan nemen over zakelijke opportuniteiten. Hoe dat gebeurt? Lees snel verder!

CFO als sleutelfiguur

Er is een hoop data en informatie voorhanden, maar hoe trek je daar de juiste conclusies in om het bedrijf vooruit te helpen? Hier is de CFO de sleutelfiguur. Deze persoon bekijkt vanuit de strategieontwikkeling naar wat de kritische succesfactoren zijn om die strategie te bewerkstelligen. Vanuit daar kan je een niveau lager naar de kenmerken kijken om die succesfactoren te realiseren. Als je dat doet wordt data informatie. 

Van Osch Zonhoven - mathieu gijbels - voordenken.be

Met de coronacrisis zijn de omstandigheden sterk veranderd. Er wordt nu naar de CFO gekeken om kort op de bal te spelen, snel info te analyseren en beslissingen te durven nemen.

Hendrik Swennen
CFO Gijbels Group

Weten naar welke parameters je moet kijken om een onderbouwd kader te scheppen om de juiste financiële beslissing(en) te nemen? Bekijk de volledige aflevering hier!